Isbjørn Is

Navn og innpakningsdesign for utfordrerbrandet i isdisken

Navn og innpakningsdesign for utfordrerbrandet i isdisken

I dette prosjektet samarbeidet vi med Isbjørn Is AS for å utvikle et nytt og bærende emosjonelt brand-navn – Fløyel. Prosessen begynte med et grundig strategiarbeid for å finne et navn som kunne skape en sterk tilknytning til målgruppen. Neste steg var å redesigne emballasjen slik at Isbjørnis fremstår som produsenten, ikke som moderbrandet. På den nye emballasjen tar Fløyel senterplass, mens Isbjørnis er signaturen nede til høyre, noe som gir en tydelig differensiering i isdisken.

Vårt mål var å posisjonere Fløyel som den nye, spennende iskremen i markedet. Vi designet emballasjen for å fremheve Fløyel som et luksuriøst, men likevel tilgjengelig produkt, perfekt for daglig nytelse. Med en konkurransedyktig prissetting og attraktiv emballasje, har Fløyel raskt funnet sin plass i markedet og fått positiv mottakelse både blant forbrukere og butikker. Isbjørnis har som mål å bygge Fløyel til en bred serie med spennende smaker, som skal konkurrere mot Royal-serien fra Diplom. Dette prosjektet er et godt eksempel på hvordan strategisk navnevalg og emballasjedesign kan bidra til å skape en sterk og gjenkjennelig merkevare i et konkurranseutsatt marked.

Jobb
med oss

Klar til å endelig få det gjort?
Samme her.

Du er i godt selskap